Minden ami motor és motorozás. Egy motoros mindig más szemből látja a világot. Ez egy életérzés.Motor szerelés és tanácsok, Kezdő motoros, Csajok a motoron témától kezdve.Motoros videók, motoros trükkökig. Legyen
szó 50,, 125, 250, 400, 600ccm, vagy 1000 ccm. Legjobb kezdő motorok. Motoros hírek és események, fesztiválok találkozók bemutatása. Veterán motorokal is találkozhatsz az oldalon.Motor versenyek és eredmények. Alkatrészek és motor bontók egy helyen.
Széles utat
Hivatalosan is napvilágot látott miután bejelentésre került a mai nap folyamán Marc Márquez melyik csapat színeiben tündökölhet 2025-ben.
Igaz Marc már tavaly tervezgette hogy ducati csapatba be kell kerülnie. De ez akkor még koránt sem volt biztos. Nagy bejelentés után kiderült, hogy a spanyol motorversenyző aki hatszoros világbajnoki címnek örülhet a következő Moto GP-n a Ducati csapatot fogja erősíteni.
Marc Márquez fogja Enea Bastianini helyét átvenni a Ducatti csapatban. A leendő csapattárs Francesco Bagnaia nem feltétlenül örült ennek a döntésnek hiszen ő Bastianinit vagy Jorge Martínnal szerette volna.
Ez valószínűleg a a korábbi csatáknak köszönhető, amiből még maradtak tüskék és ezt nem tudta lenyelni Francesco Bagnaia. Nem is kérdés hogy Márquez vezető pozíciót fog betölteni a Ducati csapatban és ezáltal hátrányba szorul Francesco.
Az olasz nagydíj előtt még Jorge Martín reménykedhetett a jövő évi Ducatival az együttműködésben. De miután Márk kijelentette, hogy a Pramac nem jöhet ő nála számításba, fordult a kocka, és a Ducati sportigazgató azonnal közölte még Szombat este a rossz hírt, Martinnal miszerint másik pilótát választanak.
Jorge Martínt ezáltal nem tud szabadulni az Apriliánától.
Francesco Bagnaia kérte a Ducati igazgatóit, hogy olyan motorversenyzőt rakjanak a csapatba aki ,, tiszteletben tartja a csapaton belül kialakult harmóniát" Ezzel a kijelentéssel nyilván arra célzott, hogy a csapaton belüli vezető pozícióját félti.
Valószínűleg Márk megjelenésével felborulnak az erő viszonyok és Francesconak el kell felejteni az eddigi sérelmeit és be kell érnie azzal a tudattal, hogy a jövőben, nem ő fogja a legtöbb pontot gyűjteni a Ducattinak.
Francesco igazán sportszerűen reagálta le a bejelentést, és kijelentette, mint .otorversenyző sokat tanulhat és fejlődhet az új csapattársától.
Suzuki SV 650 S/N Suzuki SV650S K4 Ez a modell nem ismeretlen számomra, első korlátlan kategóriás nagymotorom is a jól bevált Suzuki SV650S volt szerencsém alaposan meg ismerni minden oldalról. A Suzuki először 1999-ben dobta piacra az SV650-et ez még a jól ismert ,,csővázas" volt ami ikonikussá vált. A V-twin (V-ikermotor köznyelvben V2) élmény jegyében, a típus szinte azonnal legendává vált a motorosok körében világszerte. Ez a sokoldalú motorkerékpár nemcsak városi utakon lehet kiválóan használni, de a versenypályán is jól érzi magát. A V2- es élménygép ebben az időszakban a Suzuki legújabb innovációit sorakoztatta fel. Az új SV650 most még magasabbra teszi a lécet. Az új SV650 a motorosok álomgépe, ami bárhova elrepít. Főleg ha V2 fanatikus vagy. A motor blokk nem volt ismeretlen a motorosoknak már előtte több modellben is alkalmazták, és az SV debütálásával együtt a V-Stromba is ugyan ez a rövid lökettérfofatú V2 blokk került, későbbiekben a DL ...
Az én történetem 1988 Február 29- én születtem a Bakony lábánál található településen Várpalotán. Gyermekkorom úgy telt, hogy mindig is voltak körülöttem motorok, ismerősöknek, rokonoknak, barátoknak. De, hogy hol is kezdődött minden. Talán akkor csapott meg igazán a benzingőz elösször, mikor Dédipapám Izs motorján mászókáztam... Még ma is, több mint 30 év elteltével tisztán előttem van az emlék mikor déd szüleimnél hátramentem a kerten keresztül a ,,műhelybe" és ott állt, várva,hogy mikor indulhat újra az utakra. Akkor még én nagyon pici voltam, jóval alacsonyabb és oriásnak tűnt... Akkor még úgy tudtam csak felülni rá, hogy mind két lábammal a lábtartóra, kipufogóra áltam fel, és onnan másztam tovább. Persze gyakran előfordult,hogy vitt is magával a Papa, én az oldalkocsiban élveztem az utat már amikor élveztem mert amikor a szöllőskertjébe mentünk ki határozottan féltem a szűk poros kis fö...
Milyen motorolajat? Az a tipikus sokat foglalkoztatott kérdés ami minden motoros fejében felmerül, hogy milyen olajat vegyek mikor megveszik az első motorkerékpárjukat. Bizonyára te is mint minden motoros szeretné a frissen megszerzett kincsét kicsit ápolgatni, szeretgetni, minnél jobb állapotban megőrizni, és nem utolsó sorban megadni neki azt amit megkiván amit megérdemel. A probléma ott kezdődik, hogy sok-sok betűk számok.... De vajon mit is jelenthetnek ezek? Természetesen mindenki szeretné elkerülni az esetleges blokk meghibásolódásokat blokk felújításokat. De mégis vajon honnan ered ez a kérdés? Mint minden motorosban bizonyára benned is benned van az a félelem hogy másfajta motorolajat teszel bele és ettől majd tönkre fog menni a nagyon nagyra becsült motorod. Először is amivel érdemes tisztában lenni hogy a legnagyobb probléma hogyha nincsen benne olaj az összes többi majdnem már már mellékes. Természetesen nem a szó szerinti értelmezésével mellékes, mert nem, ...
Hengerenkénti 4 szelep működése Eleinte a túlmelegedés leküzdése jelentette a legnagyobb problémát. Amikor a léghűtéses motorblokkokban négy szelepet próbáltak ki több problémába is ütköztek. A legnagyobb kihívást a hőhatások leküzdése jelentette. Ennek az volt az oka,hogy a dupla kipufogószelepek közötti keskeny „ kipufogóhíd ” intenzív melegedése volt jelen . Mivel a léghűtés nem volt képes gyorsan kivonni a hőt a hengerfejnek ezen részéből, így jelentős túlmelegedés keletkezett és a szelepek besültek. A leállítás utáni hűtéssel is a hengerfej anyaga feszültségben maradt és elkezdett deformálódni. Több melegedés, lehülés következménye a hengerfej elrepedéséhez vezetett. Ez napjainkban is előfordulhat,hogy ha nincs kellően bemelegitve a motorblokk és hirtelen nagy teljesítményel használjuk a még hideg blokkot, különösen a téli évszakban és hideg időben kell oda figyelni rá, mindenképp érdemes fokozatosan bemelegíteni a blokkot, és minnél melegebb, annál nagyobb teljesítménnyel le...
Megjegyzések
Megjegyzés küldése